Caravan Overschrijven  thumbnail

Caravan Overschrijven

7 min read

Gedragsverandering, wat op zich al voor ieder mens lastig is, kun je van de bevolking niet zomaar verwachten. Demembalo illustreert zijn irritaties aan de hand van de talloze voorbeelden die we op straat zien. dacia step camper prix. Voor de winkels breiden de eigenaren hun zaak uit door de hele stoep te gebruiken. Daar is het niet voor bedoeld

Hierdoor ontstaat de levendige chaos die wij zo aantrekkelijk vinden van Afrika. De mensen gebruiken geen helm als ze op een brommer rijden (dacia step camper prix). Men maakt op straat een praatje en belemmert het doorgaande verkeer. Demembalo maakt zijn irritatie kenbaar aan jongelui die zittend op hun brommer een praatje met elkaar maken door naast hen stil te staan, hen te (her)opvoeden en te zeggen dat ze zich niet aan de verkeersregels houden

Ze glimlachen naar hem, groeten hem vrolijk, blijven op straat staan en socializen verder op hun manier. Mobilhome opkopers. Hierop heeft Demembalo geen weerwoord en hij rijdt verder. “Ze doen maar wat en ze houden zich niet aan de regels!”, zegt hij geërgerd - dacia step camper prix. Wij vertellen hem dat er in Nederland mensen zijn die vinden dat er juist te veel regels zijn en daarom zelfs naar het buitenland emigreren

“In Europa zijn te veel regels en in Afrika te weinig”, zegt hij en voegt er nog aan toe: “Helaas gaat ons land ook nog eens kapot aan de corruptie (dacia step camper prix).” Ondertussen neemt Demembalo al rijdend de telefoon in zijn handen om iemand te bellen. We rijden langs zijn vriend waar hij naar binnen gaat

Jeroen en Ina vinden het een komische toestand en lachen er om. Hij heeft wel grotendeels gelijk, maar gedragsverandering ligt toch vooral bij anderen en niet bij hemzelf. Ach, heel herkenbaar, ook bij onszelf. We gaan terug naar het campement en brengen de rest van de dag door in de schaduw van de boom.

Camper Drift

De laatste highlight van onze reis door Senegal gaan we bezoeken: het Parc National Niokolo-Koba, ook genoemd PNNK. dacia step camper prix. Hoe meer we naar het oosten rijden, hoe heter het wordt. Niet warm, wel snikheet. Gisteren heeft Ina 1,5 liter frappuccino gemaakt als welkome afwisseling van al het water dat we drinken

Volgens de weersvoorspelling wordt het aanstaande vrijdag maar liefst 46°C. Het is bijna niet voor te stellen - dacia step camper prix. Nu al hebben we moeite met de hitte. Misschien is het beter om voor die tijd naar het noordwesten van Senegal te rijden richting de kust. Onderweg zien we weer één van de vele dagelijkse branden

Er is weinig variatie aan natuur op de N6, vandaar dat we een deel afsnijden en een piste nemen. Hier doet het ons veel meer denken aan West-Afrika met zijn kleine dorpen en traditionele ronde huizen met rieten daken in een savannelandschap. Campement Wassadou ligt net buiten het nationale park aan de rivier de Gambia.

In het groene water ligt een hippo met zijn twee jongen. dacia step camper prix. Af en toe komen ze naar boven. Het is een prachtige plek. We zoeken een plekje voor de Toy uit, onder de kapokboom en naast Engelsen die met een vrachtwagen rondreizen. Verder zijn er geen toeristen. Vlak voordat we in het restaurant willen eten, arriveren de apen, die ze ‘singe vert’ noemen

Beste Kleine Camper

De apen zijn niet schuw, ze storen zich niet aan ons en ze laten zich gewillig fotograferen en filmen. ’s Avonds koelt het maar niet af. We blijven lang buiten zitten voordat we ons bed opzoeken. Overwinteren in Senegal is geworden: Overleven in Senegal Vannacht hebben we een paar keer de hippo’s gehoord.

Een indrukwekkend gezicht - dacia step camper prix. Het is tijd om het PNNK, Parc National Niokolo-Koba te bezoeken. Het park Niokolo-Koba is gelegen in Zuid-Oost Senegal tegen de grens met Guinee. Het omvat meer dan 900.000 hectare, ongeveer zo groot als een kwart van de oppervlakte van Nederland, waardoor het ‘t grootste aaneengesloten natuurreservaat van West-Afrika is

Het park is UNESCO werelderfgoed. Na 20 km arriveren we bij de ingang van het park waar we de entree betalen. De gidsen hebben zich verzameld en zitten onder een boom te wachten op toeristen - Mobilhome opkopers. Het is verplicht om een gids mee te nemen en om bij een lodge te overnachten in een huisje of in je eigen auto

Genereus als ze zijn bieden ze hem een stoel aan pal voor het kleine luik. Het luik is gesloten en van buitenaf kijkt Jeroen in een spiegel. “Ik zit bij de kapper”, zegt hij lachend. De aanwezige mannen lachen mee (dacia step camper prix). Met entreekaarten en de gids Lasana rijden wij naar het ‘Campement Du Lion”

Just Camper

Hij zit in het gangpad op het opstapje waar we een kussen op hebben gelegd en vanwaar hij goed uitzicht heeft op de voorruit. “Het zit prima”, antwoordt hij als we hem vragen of de plaats oké is (dacia step camper prix). De rit gaat over een hobbelige piste door het bos, door het open veld en drooggevallen beekjes en duurt bijna twee uur

De mensen die hier hebben gewoond, moesten op een plek buiten het park wonen en zij zijn verhuisd naar de doorgaande weg. “Het nieuwe dorp heeft dezelfde naam als het oorspronkelijke dorp Badi, zodat ze geen heimwee krijgen naar het oude dorp”, zegt Lasana. Eindelijk bereiken we ‘Campement Du Lion’.

Er is een toilet en douchen kan door te mandiën (water over je heen gieten met een bakje) - dacia step camper prix. Eenvoudig, doeltreffend en wij vinden het prima. We staan vlak bij de rivier de Gambia. “Het is zo heet”, zegt Jeroen, “ik neem een duik in de rivier.” “Non Non!!”, roept Lasana verschrikt

Er zijn hier krokodillen.” Lasana spreekt met ons af om om 17 - dacia step camper prix.00 door een deel van het park te rijden. Dat is de tijd dat de dieren na hun siësta wakker worden en op zoek gaan naar eten en drinken. Terwijl we in de schaduw zitten, zegt Jeroen dat we visite hebben

Sprinter 4x4 Camper

Hij is niet bang, vist een banenschil uit de prullenbak en loopt er rustig mee uit de auto. Hij laat zich niet afleiden door Ina die hem filmt. dacia step camper prix. Als hij het lekkere deel aan de binnenkant van de schil op heeft, gooit hij de schil van zich af en voegt zich bij de groep apen

We hebben reviews van enkele bezoekers gelezen dat ze zeer teleurgesteld zijn, omdat ze geen enkel dier hebben gezien. Er stond niet bij vermeld in welke maand ze het park hebben bezocht. Wij bezoeken het in de droge tijd en dan zie je de dieren bij de spaarzame plekken waar water is te vinden.

Dat is nummer 1. Niet lang daarna zien we de nijlpaarden in de rivier de Gambia. En het gaat zo maar door. De variatie aan antilopensoorten is enorm, waardoor het voor ons interessant blijft om ze te zien (dacia step camper prix). Soms lopen ze alleen, soms in een kudde en duiken ze ineens voor onze auto op

De tel van de dieren zijn we inmiddels kwijt. Als het bijna donker is, arriveren we weer bij de lodge. Jeroen veegt het rode zand van de Toy af - Opkoper mobilhome. Sinds ruim een week een dagelijkse klus. Morgen vertrekken we om 07.00 uur. Geen probleem voor ons, want we zijn hier gekomen om wild te zien en dan moet je op tijd op

Een grote groep zit in de bomen en springen behendig van boom naar boom (dacia step camper prix). Het is de eerste keer dat we van zo dichtbij bavianen in het wild zien. Als ze uitgespeeld zijn, trekken ze weg naar een ander plekje in het bos. We gaan vroeg naar bed, ondanks dat het heel heet is en het ’s avonds en ’s nachts nauwelijks afkoelt

Bestelwagen Ombouwen Tot Camper

Het is nog donker als we wakker worden. Vannacht waren de bavianen flink bezig met lawaai te maken boven onze Toy. Klaarblijkelijk zijn ze terug gekomen en in de schemer zien we hun silhouetten van boom naar boom springen, net zoals de grijsbruine apen die in de bomen ernaast hun speelterrein hebben.

We raken niet uitgekeken. Lasana begroet ons, we stappen in de Toy op zoek naar wilde dieren. We hoeven niet lang te zoeken. Ze lopen in het bos en we zien ze bij de plek waar water is (dacia step camper prix). Bij een zijarm van de rivier de Gambia zien we een krokodil in het water